De verjaardag van Conny in het aardse paradijs - Reisverslag uit Zhongdian, China van Irene - WaarBenJij.nu De verjaardag van Conny in het aardse paradijs - Reisverslag uit Zhongdian, China van Irene - WaarBenJij.nu

De verjaardag van Conny in het aardse paradijs

Blijf op de hoogte en volg Irene

05 November 2017 | China, Zhongdian

's Morgens vroeg op het nagelnieuwe treinstation van Lijiang. Het regende en we wisten dat het station erg ver van de stad vandaan zou liggen. We wisten niet precies waar we heen wilden dus dat hebben we eerst bekeken en daarna zochten we een taxi. Hij zette ons af aan de rand van de oude stad,  verder moesten we lopen. Het was koud, het regende, de straat was spekglad en onregelmatig en de zoektocht liep niet naar wens.
Bij Starbucks bij een flinke bak koffie kwamen de betere ideeën: Conny ging op zoek naar het verdwenen hostel zonder alle bagage, daar paste ik op.
Toen was het snel opgelost en konden we de toerist gaan uithangen.
Ondanks alle berichten van het tegendeel vinden wij het hier wel oké. Het weer werd ook beter en als wij dan door een oude stad kunnen dwalen zijn we tevreden.
Het dekbed was gelukkig prima, lekker dik en donzig want verder was het stervenskoud. Toch werd ik zingend wakker want Conny was jarig.
We willen met de bus naar Baishui Tai en we zijn ruim op tijd op het busstation. Helaas is de enige bus die daar vandaag heen gaat vol. Oké  ... dan gaan wij naar Shangri La. Dat was deel van een ouder plan dat is vervallen omdat we naar de warmte wilden.
Al binnen het half uur zien we besneeuwde bergtoppen!
Het is een relaxte busrit en we hebben ook binnen de kortste keren een kamer. Het joch achter de balie lijkt geen Engels te spreken maar we komen er toch uit.
We hadden maar één middag hier maar die hebben we uitermate goed besteed: we hebben de hele tijd door een Tibetaans klooster gebanjerd! Tot op het dak aan toe. Er liep wel een monnik een oogje op ons te houden maar het mocht gewoon. Wat een topmiddag. En o ja,  het was zulk mooi weer: de zon deed erg zijn best aan de bijna strak blauwe hemel. Dan is het op deze hoogte, 3000 meter, erg lekker. Behalve in de schaduw dat dan weer niet. We verteren de hoogte gelukkig goed, ik ben even duizelig geweest maar dat was met een lunch in mijn buik over. We zijn wel snel buiten adem maar herstellen gelukkig snel.