Iets langer in Bagan, helaas - Reisverslag uit Nyaungshwe, Myanmar van Irene - WaarBenJij.nu Iets langer in Bagan, helaas - Reisverslag uit Nyaungshwe, Myanmar van Irene - WaarBenJij.nu

Iets langer in Bagan, helaas

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

06 Oktober 2013 | Myanmar, Nyaungshwe

Zo eerst maar weer eens even testen of het kan!
Jawel het is gelukt! Het wordt misschien een beetje saai maar ik had van de week al weer drie pogingen om een verslag te plaatsen zien mislukken dus ik moet echt eerst checken, het wordt anders zo zonde van de tijd.
Toen we vier oktober aan het eind van de middag terug kwamen in ons guesthouse kregen we de schrik van ons leven. het bus ticket, waar we zo ons best op hadden gedaan bleek niet voor de ochtend bus van de vijfde te zijn maar van eentje die pas om half zes 's avonds vertrok. Balen, het is ook zo'n gehannes met dat AM en PM, en trouwens we hadden het niet goed gecontroleerd.
Dat betekende dus nog een dag langer in Bagan, daar hadden we niet zo veel zin meer in, die dag waren we al weer op route geweest om tempels te kijken en het werd wel eens genoeg. Verder is het absoluut de moeite waard hoor Daan, zeker voor tempelliefhebbers maar af en toe kunnen zelfs zij toch beter een dagje wat anders gaan doen. We hebben nog wel geprobeerd om het ticket om te laten zetten maar dat ging niet, alles was vol.
De vijfde hebben we maar aan de rand van het zwembad van een naburig luxe hotel vertoefd.
De busreis viel verder alles mee, we hadden er beiden een hard hoofd in, een nachtbus maar deze had veel beenruimte, niet zo'n hele overactieve airco en een rustige chauffeur. Zo langzamerhand denk ik dus dat Birmese buschauffeurs gewoon niet zo idioot rijden als hun collega's in de rest van Azië.
De tv denderde, in het begin van de rit, wel door. Eerst een karaoke show en later een humoristisch programma, iedereen (behalve wij) lag van tijd tot tijd in een deuk.
De bussen hier stoppen ook iedere twee/twee en een half uur om te kunnen gaan eten. Ik vind het een prima idee om de chauffeur rust te geven maar al dat ge-eet, ook midden in de nacht dus he.
Enfin, tegen half vier 's morgens moesten wij de bus uit en hebben we een taxi gepakt naar ons hotel. Daar werden we gelukkig verwacht en binnen de kortste keren lagen we te pitten!

• 07 Oktober 2013 - 15:07

Conny:

Moeilijk hoor zo'n dagje niksnutten, maar ja moeten we maar opletten hè. Dat zou ons moeten leren, maar ik ben bang dat. ......