Bagan! - Reisverslag uit Pagan, Myanmar van Irene - WaarBenJij.nu Bagan! - Reisverslag uit Pagan, Myanmar van Irene - WaarBenJij.nu

Bagan!

Door: irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

03 Oktober 2013 | Myanmar, Pagan

Hey Jolanda, nee ik heb geen berichtje of wat dan ook van je ontvangen. Maar mijn mail kan ik bijna altijd (in een hotel) wel lezen hoor dus ik ben bereikbaar.
Monica: de regen is hier gelukkig niet koud, dat vind ik nog veel erger!
Eus: de schoenen staan inmiddels op Faceboeek, althans ik heb een foto daarvan gedeeld, maar ik kan niet terugvinden of dat ook gelukt is.
Eergisteren zijn we met de boot van Mandalay naar Bagan gegaan. We zijn in alle vroegte in een taxi gestapt en weer naar de haven gegaan.
Het was een heel relaxte dag, zelfs wat saai eerlijk gezegd, maar we hadden schitterend weer en ik had eindelijk tijd om eens een boek te lezen en zo. Het enige wat een beetje spannend was, was of wij niet zouden verhongeren onderweg. We hadden namelijk helemaal vergeten om iets te eten in te slaan. Gelukkig hadden we nog wat biscuitjes en brittles, dat zijn pinda's die door een soort stroop bij elkaar worden gehouden. In Azië zie je het veel en het is een prima noodrantsoen want het is erg machtig. Wij vinden het allebei nog erg lekker ook dus we zorgen we altijd voor wat van die handel bij ons te hebben. Dus ons 'ontbijt' hadden we zo wel binnen en verder moesten we maar zien.
Maar het kwam goed, tegen half elf kwamen ze de bestelling opnemen, het bleek dat we hier gewoon een maaltijd konden krijgen onder de middag. Wij blij!
In Bagan moesten we voor het eerst deze reis echt op zoek naar een hotel/guesthouse. De eerste was vol, de tweede te duur etc. We moesten er echt tegenaan, als doorgewinterde backpackers! Maar het is gelukt hoor na een poos zaten we prinsheerlijk en goedkoop in Winner guesthouse!
Tsja, en waarvoor ga je naar Bagan? Om eindeloos veel tempels en ruïnes te checken, dus wij zijn gisteren op de fiets gestapt en hebben de hele dag niets anders gedaan dan van tempel naar tempel fietsen, onderzoeken en de volgende maar weer. Geweldig, echt super was het. Het weer werkte helemaal mee, er is één bui geweest maar toen zaten we net binnen en eentje waar we even op hebben moeten wachten. Verder was het bloed heet en zonnig.
Het was een zeer geslaagde dag die we afsloten met een zonsondergang bovenop een heel hoge stoepa! Het uitzicht was geweldig op alle tempels en het was niet eens heel erg dat de zonsondergang mislukt omdat het een beetje bewolkt werd!
Vanmorgen zijn we naar Mount Popa geweest, dit is een berg (ja zeker) die vooral vereerd wordt vanwege de plaatselijke geesten (nats) en waar voor de zekerheid ook nog heel wat boeddhistische tempels geplaatst zijn. Alles lekker door elkaar, helemaal leuk.
En vanmiddag? Vanmiddag zitten we ons uit te sloven achter een stel niet al te vlotte of meewerkende computers om het thuisfront op de hoogte te brengen van onze avonturen!

• 03 Oktober 2013 - 11:36

Conny Verdult:

En vergeet vooral niet al die "heerlijke " dingen van palmvruchten die we geproefd hebben en die "schattige" aapjes op Mount Popa.

• 03 Oktober 2013 - 21:51

Daniëlle :

Hoi Irene,
    Volgens mij moet dit land ook op ons lijstje staan. Wij zijn ook gek op tempels.
    Ben benieuwd naar de foto's.
    En gelukkig dat de zon schijnt, veel plezier.
    Daan