Het lijkt wel VAKANTIE! - Reisverslag uit Isla Mujeres, Mexico van Irene - WaarBenJij.nu Het lijkt wel VAKANTIE! - Reisverslag uit Isla Mujeres, Mexico van Irene - WaarBenJij.nu

Het lijkt wel VAKANTIE!

Blijf op de hoogte en volg Irene

04 December 2014 | Mexico, Isla Mujeres

De wekker ging al vroeg we wilden op tijd vertrekken om lekker veel tijd te hebben op Isla Mujeres, een eiland voor de kust van Cancun. We hadden de dag er voor al buskaartjes gekocht, eerste klas deze keer, dat was niet veel duurder en wel veel sneller.
En uiteraard ijskoud, dat dan weer wel.
Bij het busstation in Cancun werden we zo in de richting van de goede collectivo gestuurd door een man van de plaatselijke VVV of zo en dat busje ging meteen nadat wij ingestapt waren, goede aansluitingen hier.
De ferry ging ook al binnen een kwartier dus net na twaalven liepen wij al te zoeken naar een onderkomen.
Er is maar één hostel op het hele eiland en we slapen deze keer op een slaapzaal, eens kijken of dat bevalt. Er was geen keuze trouwens, verder schijnen er alleen hotels te zijn in een voor ons te hoge prijsklasse.
De middag hebben we besteed aan rustig het plaatsje verkennen en op het strand liggen, we staan een paar dagen in de relax modus ...
Helemaal toen we ontdekten dat we in Mexico al die tijd verkeerd gerekend hebben ... wij dachten steeds dat het hier allemaal nogal prijzig was en deden dientengevolge zo hier en daar zuinig. Nu we de werkelijke wisselkoers leerden kennen hebben we eerst onszelf aller hartelijkst uit zitten lachen en daarna een paar extra biertjes genomen, terwijl Conny met 3-2 won met yathzeeën.
De volgende dag gingen we snorkelen, we zijn tenslotte op een tropisch eiland, toch?
Laat ik positief beginnen: we waren met een klein groepje (vijf), achteraf is alles wat we afgesproken hadden ook gedaan, het snorkelen ging lekker en er waren prachtig gekleurde, heel grote vissen.
Aan de andere kant sprak er niemand duidelijk Engels zodat we maar steeds niets zeker wisten, was het koraal zo dood als een pier en was het na de eerste snorkelsessie hondenweer, niet gewoon een beetje regen maar stortbuien en onweer. In de boot was het ijskoud en in het water leek het eerst wel warm maar dat duurde ook maar kort. Alles en iedereen snorkelde gewoon door ondanks hoge golven, regen en tot mijn grote verwondering en angst tijdens onweer dat echt niet ver weg was. Ik was compleet verkleumd, er leek geen eind aan te komen ...
Op het lunch adres konden we met veel gehannes droge kleren aan doen, ach en dan is al het leed al gauw geleden.
In de stad stonden er verschillende straten onder water, wat nou tropisch eiland?
's Avonds werd het wel weer wat warmer gelukkig.
De laatste ochtend gingen we een golf karretje huren, het hele eiland is vergeven van die dingen, en wij gingen zo het eiland verkennen. Het is best een stom ding om in te rijden maar we hadden er lol in, hebben het rondje gereden en weten nu zeker dat hier niets spectaculairs te zien is.
De rest van de middag hebben we op het strand gelegen, nog even een vitamine D shotje want morgenochtend is het over, dan begint de reis naar huis, bah, toch weer te snel.

• 04 December 2014 - 06:22

Daniëlle:

goede reis terug

• 04 December 2014 - 09:43

Eugenie Van Orden:

Dat is nou jammer dat het laatste eiland tegenviel. Tjee wat een weertje.
    Nou Irene, het waren weer leuke reisverhalen om te lezen. Ik zou zeggen, goeie reis! Je boft, want van het weekend wordt het weer wat zachter qua temperatuur; het was hier best fris, brrrrr

• 05 December 2014 - 00:53

Anna:

Snel voor je thuiskomst alle verslagen gelezen. Kan je zo voor me zien te hupsen en struinen en biertjes doen. Best verradelijk dat weer daar, plofwarm en dan weer bokkoud, lijken de douches wel.... Ik zal er morgen weer een ferme mep op geven en dan volgende week weer maatjes, oke, Maya de brei ?! Goede vlucht terug en tot snels. Je zit weer in allemaal nieuw gestartte werkgroepen uiteraard, team irene. X