Ba be meer - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Irene - WaarBenJij.nu Ba be meer - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Irene - WaarBenJij.nu

Ba be meer

Blijf op de hoogte en volg Irene

01 Oktober 2012 | Vietnam, Hanoi

Gisteren zijn we vanuit Hanoi vertrokken. We hadden in de reisgidsen precies uitgezocht hoe we moesten gaan reizen. Welke bus en welk station en zo. Voor de zekerheid vroegen we het toch even in het hotel aan de receptioniste, zij had een heel ander idee hierover! Volgens haar moesten we via een ander busstation hebben, dit zou onlangs veranderd zijn. Maar nog wel steeds via Cho Ra, dan zouden we daarvandaan met een bootje verder kunnen gaan om bij het natuurpark te komen. We hebben ons lekker lui met de taxi naar het busstation laten rijden om er daar achter te komen dat de bus pas drieënhalf uur later zou vertrekken. Oeps.
Toen de bus eindelijk ging werden we goed begeleid door de medewerkers van het station, ze waren kennelijk erg bang dat deze beide blanke dames het allemaal niet zouden snappen. De busreis duurde zes uur en onderweg bleek deze bus ook dienst te doen als brieven en pakketjes bezorgdienst, we stopten om de haverklap om iets of iemand af te leveren.
Het was al donker toen de bus bijna leeg was en één van de medewerkers vroeg bij welk hotel we er uit wilden, ja, dat wisten we niet want we wisten niet precies waar we terecht zouden komen. En maar goed ook want het leek er nu toch verdacht veel op dat we al bij het Ba be meer zelf waren en niet in Cho Ra. Dat was ook zo, en uit de gids kozen we een guesthouse wat de heren even voor ons belden of er plaats was voor ons. Niet dus, en ze gingen rustig zitten en we reden verder. We zullen het wel zien. Op een gegeven moment stopten we weer en ja hoor, wij hebben vannacht een dak boven ons hoofd! En het is hier nog super leuk ook.
Vandaag zijn we met een boot het meer op geweest en hebben van alles gedaan en gezien, we vermaken ons uitstekend. Morgen gaan we hier in de omgeving een motortochtje maken.

• 02 Oktober 2012 - 08:14

Daniëlle :

Hoi Irene,
    Erg herkenbaar. Het eten op kleine plastic stoeltjes ( zie je het voor je met een bijna 2 meter lange Frank), het drukke verkeer en het oversteken ervan en dat de Vietnamezen je graag willen helpen, ook bedoel je iets anders. Heel veel plezier en vooral genieten. Grtz Daan