Good Morning Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Irene - WaarBenJij.nu Good Morning Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Irene - WaarBenJij.nu

Good Morning Vietnam

Blijf op de hoogte en volg Irene

29 September 2012 | Vietnam, Hanoi

Ik ga heus stoppen met filmtitels hoor maar deze kon ik nog even niet laten.
Gisteren zijn we volkomen uitgeput in Hanoi aangekomen. We moesten even wachten op de rugzakken maar eindelijk kwamen ze toch! We vonden vlot de minibus die we zochten en die bracht ons voor een paar dollar de stad in. Ik had thuis al uitgezocht waar ons hotel zich bevond, op de kaart bedoel ik, en jippieayeee, Conny kan kaartlezen. Dus we hoefden inderdaad maar een kleine tien minuten met de rugzakken te sjouwen.
Het bedje lonkte, en niet zo'n beetje ook, maar nee we gaan niet slapen, pas na het avondeten mag er gepit worden, we moeten goed in het ritme komen. We hebben de hele middag door de gildewijk gesjouwd, onwijs leuk, druk, oude gebouwen, alles leeft op straat hier. Onze eerste lunch hebben we ook op van die mini krukjes, op de stoep, tussen de vietnamezen, gegeten. Een enorme bak noedelsoep met stokjes, hoe leuk is dat?
Het leukste wat we vanmiddag gezien hebben is een tempel in een huis, we mochten er gewoon bij terwijl de dienst gaande was. We zijn er nog niet uit van welk geloof dit was, we konden het meisje dat naast ons zat niet goed verstaan. Voor het altaar waren een paar vrouwen keer op keer bezig een meisje in gewaden te hijsen en zij ging dan dansen en, echt waar, strooien met geld. Dit geld werd verdeeld onder de gelovigen, ook wij kregen ons deel. Het is wel nep natuurlijk maar het was zo leuk. Die tempel stond zo vol met alles, het is gewoon niet te beschrijven.
Ik ben 's avonds om acht uur afgedraaid mijn bed in gerold.
Vanmorgen was ik al vroeg wakker en ik ben heel relaxt de dag gestart, bakkie koffie, rommelen op de kamer.
Conny was aan de wandel geweest en toen zij terug was gingen we samen op pad.
We hebben vandaag het hele toeristische programma afgewerkt: de tempel van de literatuur, het park waar het mausoleum van Ho Chi Minh zich onder andere bevind, de sint jozef kathedraal. Noem maar op. Aan het eind van de middag hebben we ook het waterpoppen theater bezocht, zo leuk! Veel gelopen, heel veel gezien en beleefd, een geweldige dag.
Vanavond na het eten liepen we nog even bij het meer en daar was een niet te beschrijven processie van verkeer gaande. Je moet bedenken dat iedereen hier op scootertjes rijdt. En op zaterdagavond doen ze dat allemaal tegelijk om het meer heen, rondjes rijden. Het was me daar een pandemonium! Ongelofelijk. Onze oversteekkunsten werden nog eens extra op de proef gesteld hierdoor maar wij laten ons niet kisten!
Het plan is om morgen naar wat onbewoonder gebied te gaan, als ik kan zal ik weer van me laten horen!

• 30 September 2012 - 08:18

Jaap:

hoi irene,ikheb het door veel plezier.
    groetjes jaap&geerie

• 30 September 2012 - 19:27

Monica:

Vanuit een herfstachtig Holland begrijp ik dat jullie al volop genieten van het Vietnamese....Geniet vooral van alles

• 02 Oktober 2012 - 16:20

Eugenie :

Da's ff wat anders dan Hollandse tomatensoep! Ben benieuwd of noedelsoep dagelijks op je menu staat?
    Lekker enthousiast en ondernemend. Geniet ervan.

• 02 Oktober 2012 - 21:20

Ans Zonneveld:

Hoihoi, klinkt lekker vietnamees... Irene, en wij hier maar ORREN.
    Geniet van je reis en ben heel benieuwd naar al je belevenissen, ik ga je volgen hoor,groetjes vanuit een lichtherfstachtig Holland, van Ans.