Ohw ja, Semana Santa - Reisverslag uit Popayán, Colombia van Irene - WaarBenJij.nu Ohw ja, Semana Santa - Reisverslag uit Popayán, Colombia van Irene - WaarBenJij.nu

Ohw ja, Semana Santa

Blijf op de hoogte en volg Irene

01 April 2018 | Colombia, Popayán

Het plan was om naar de koffieregio te gaan maar dat leek ons te ver voor 1 reisdag dus het plan veranderde naar: drie uurtjes bussen en de middag doorbrengen in Cali. We zochten een hostel uit en wat activiteiten terwijl we in de bus zaten.
Het leek ons wel slim om alvast te kijken hoe en wat met de bus morgen toen we op het busstation liepen en terwijl we dat deden besloten we om meteen door te reizen. Snel plassen, chips kopen, zooi in de bus en gaan.
We waren sneller dan verwacht in de volgende plaats en we gingen vrolijk verder,  op naar Salento! In die bus zoeken we weer een hostel uit en eentje voor reserve, what could possibly go wrong?
Tsja Semana Santa kan er tussen komen. Wij hadden ons niet gerealiseerd dat er dan een volksverhuizing plaats vindt van enorme omvang. Op de heuvel voor Salento stond het verkeer in beide richtingen muurvast. Die 24 kilometer duurde en duurde. Bovendien leek het er sterk op dat we op onze schreden aan het terugkeren waren. Wat hebben we gemist?
Niets kennelijk, we komen gewoon aan op het busstation van Salento maar daar staan ze ook rijen dik te wachten.
Het bleek dat het hier overvol zit en dat het niet te verwachten is dat er nog een slaapplaats  beschikbaar is!
Als in een modern kerstverhaal sjouwden we van hostel naar hostel door de stromende regen, proberen om niet wanhopig te worden.
De reddende engel woonde in een restaurant en zij heeft stad en land voor ons af gebeld en het laatst beschikbare bed gereserveerd.
En wat voor een kamer! Nee je hoort ons niet klagen, we hebben tenminste een dak boven ons hoofd, maar de gifgroene met roomkleurige inrichting en alle tierlantijntjes van dien zie je zo terug in het eerste het beste woonwagenkamp.
Maar het is brandschoon en we zijn waar we wezen willen.
En dan de volgende dag: een lekker ontbijt en WOEHAA zon!  Het was droog en warm.
De wandeling door de Cocora Vallei was geweldig, daar kwamen we voor en dat is dus prima gelukt.
Aan het eind van de middag gingen de hemelsluizen goed open zelden zo'n bui gezien. En gevoeld want we vonden dat we er door moesten. Het gegeven dat mijn schoenen al snel doorweekt waren gaf mij een fijn excuus om verder door de plassen te stampen: natter kon toch niet.