Villa Vieja en de Tatacoa woestijn - Reisverslag uit Villavieja, Colombia van Irene - WaarBenJij.nu Villa Vieja en de Tatacoa woestijn - Reisverslag uit Villavieja, Colombia van Irene - WaarBenJij.nu

Villa Vieja en de Tatacoa woestijn

Blijf op de hoogte en volg Irene

27 Maart 2018 | Colombia, Villavieja

Pfff wat een reisdag zaterdag. Nou ja het zou wel meegevallen zijn als we niet kriskras door Bogota hadden geracet in meerdere pogingen het goede busstation te vinden. Toen we dat voor elkaar hadden moesten we ongeveer zes uur naar Nieva uitzitten. We zaten niet al te comfortabel en we wisten eigenlijk niet zo goed wat we daarna wilden: meteen door reizen naar Villa Vieja waar we wilden zijn zijn maar niets geboekt hadden en dan in het donker aan komen of wat zoeken in Nieva en dan morgen door.
We gokten dat de eerste optie het beste zou werken  (op niets gebaseerd) en hoopten er maar het beste van.
En daar zaten we dan hoor, tussen de klanken van allerlei Colombiaanse muziek uit verschillende cafeetjes want het is zaterdagavond lekker op de veranda van ons onderkomen deze nacht!
Zondag niet perse een rustdag want we gingen al om zeven uur op route, naar de Tatacoa woestijn. En ik zal het maar vast zeggen die is iedere omweg waard. Het was zo mooi! Het is niet echt een woestijn, maar er staan wel heel veel cactussen in het geërodeerde rode en verderop grijze landschap. De vreemde vormen en uitgesleten patronen in het oppervlak maakten diepe indruk op mij.
We waren er vroeg bij en het was nog lekker rustig toen alleen was het nogal bewolkt en we hebben zelfs drie druppels regen gehad. Dat hebben wij weer: regen in de woestijn! Toen wij klaar waren en weg gingen werd het aanmerkelijk drukker, veel Colombianen gaan hier heen als ze een vrij weekend hebben.
Overal wordt aangeraden om je 's middags koest te houden vanwege de hitte, we zitten hier namelijk zo'n beetje op de evenaar! Gehoorzaam hangen we een beetje rond het zwembad en voeren weinig uit.
's Avonds gaan we op aanraden van alle reisgidsen en ter zake kundigen naar het observatorium om sterren te kijken en door de telescoop naar de maan.
Dit blijkt een hoop geklets te zijn in voor ons veel te moeilijk Spaans met ongeveer honderd mensen publiek. Wat een tegenvaller en we kunnen ook niet weg want de chauffeur van onze tuktuk is er voor de duur van de 'show' vandoor.
Aan het eind konden we door de telescoop kijken maar toen wij aan de beurt waren was het  bewolkt en was er niets meer te zien.
Maandag zaten we al op tijd in de bus,  op naar nieuwe avonturen ...

• 27 Maart 2018 - 02:52

Conny Verdult:

Ja dat was reuze jammer daar bij het observatorium, wat fijn dat we verder zo'n mooie dag hadden.

• 27 Maart 2018 - 22:14

Ans:

Het is weer een feest om jullie te volgen en in gedachten reis ik mee door Panama en Midden Amerika.
    Het is zo anders dan alles, mooi en de natuur is heel apart.
    Reis maar lekker door en wij volgen!