Kloosters en dinosaurussen - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Irene - WaarBenJij.nu Kloosters en dinosaurussen - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Irene - WaarBenJij.nu

Kloosters en dinosaurussen

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

27 Oktober 2023 | Bolivia, Sucre

Gisteren was een lange reisdag, wel mooi hoor door de bergen en alles en bij tijd en wijle ook best hilarisch: in Potosi moesten we overstappen, en daar was niet veel tijd voor, dat wisten we. Dus wij trokken vlot onze rugzakken uit de bagageruimte en vroegen de chauffeur naar welk perron we moesten gaan ... veel geklets en handgebaren maar nauwelijks informatie. Hmmm, nog eens vragen toen hij weer terug was: hij lijkt aan te geven dat we zijn bus weer in moeten. Daar geloofden we beiden niets van en we stonden een tikkeltje besluiteloos naar elkaar te kijken. Toen hij weer op kwam dagen wees hij ons nogal driftig op zijn bus, er in dames, met bagage! Hoe dan? Nou vooruit, in een verder lege bus bracht hij ons naar een tankstation en hij ging socializen. Na een minuut of 5 kwam hij weer haastig aanzetten en hup hup de volgende bus in, en opschieten dames.

Waar dat gehaast goed voor was zullen we nooit weten want we vertrokken pas na een half uur en toen zijn we in een sukkeltempo naar Sucre gereden.

Dat is een super super leuke stad. Het centrum is oud maar netjes onderhouden en er zijn zat leuke dingen te doen dus vol plannen gingen wij vanmorgen op stap. Die plannen staan allemaal nog voor morgen want we zijn gewoon gaan doen wat op ons pad kwam: ik fotografeerde een prachtige oude deur en de man die net aan kwam lopen nodigde ons meteen uit om binnen te kijken, zo trots op hun pand. En terecht ook.

Aan de overkant van de straat stond een klooster waar ze brood verkopen maar omdat de nonnen niet met mensen mogen praten ging dat door een bijzonder doorgeefluik. Nog nooit zoiets gezien.

In het museum van dit klooster kregen we een privé rondleiding, volgens ons omdat hier verder nooit iemand komt.

Omdat toen overal alles dicht was zijn we naar het dinopark gegaan. Echt onverwacht grappig: een jaar of wat geleden werden bij het afgraven van de berg dinosaurus voetsporen ontdekt en daar is nu een heel park omheen gebouwd. Nooit gedacht dat ik dat interessant zou vinden maar het was heel informatief.

Uren later, terug in de stad de dag afgesloten op het dak van het gemeentehuis!

• 27 Oktober 2023 - 13:33

Trienke:

Hallo Irene en Conny,

Wat beleven jullie weer prachtige en onverwachte avonturen

Hele fijne tijd nog gewenst.

Groeten, Trienke