Halong Bay - Reisverslag uit Ðảo Cát Bà, Vietnam van Irene - WaarBenJij.nu Halong Bay - Reisverslag uit Ðảo Cát Bà, Vietnam van Irene - WaarBenJij.nu

Halong Bay

Blijf op de hoogte en volg Irene

08 Oktober 2012 | Vietnam, Ðảo Cát Bà

Nou daar komt ie dan Jessica, het verslag van Halong Bay. Om eerlijk te zijn, het tweede verslag want net had ik een computer die het vertikte om t te erzenden en nu kan ik weer overnieuw beginnen!
De dag begon met een onwijze plensbui, het zag helemaal grijs van de regen, lekker hoor, moeten wij zo twee dagen op een boot?
Maar na een uurtje klaarde het op en konden we gewoon lekker in de warmte op het dek zitten. We zaten op een grote boot met negen mensen van verschillende nationaliteiten (Nieuw Zeeland, Frankrijk, Tsjechie etc).
Halong Bay is een natuurgebied dat op zichzelf niet uniek is maar wel qua grootte, het is een belangrijke toeristische trekpleister in Vietnam.
Nadat we een eindje gevaren haden tussen de prachtige karstbergen meerden we aan in een baai waar we voor het eerst nog meer boten zagen. In het hoogseizoen is het hier onwijs druk maar nu komen we niet veel tegen. Wij gingen hier kayakken, de schipper zei nog zo, eerst een stuk die kant op. en dus niet meteen die ene grot in, toch doen vanzelf net als vele anderen. Dat werd een gehannes om toen te keren of achteruit te varen! Het leek wel botsautootjeskayakken.
De grot waar we wel in moesten was aan de andere kant ook open en vandaar kwamen we in een binnenmeer, die berg was dus een soort van hol, echt mooi.
Er was een goede kok aan boord, ik heb erg lekker gegeten. Het met stokjes eten is al weer goed gewend maar nu had ik een nieuwe uitdaging, een vis 'slachten' met stokjes, tsja, dat geeft vooral puinhoop. Maar het is wel gelukt hoor, en het was een lekker vissie!
Later die middag gingen we een andere grot in, die was leuk en aan de achterkant konden we twee kanten uit. Je raadt het al, wij gingen natuurlijk eerst de verkeerde kant op, konden we het hele stuk weer omhoog klauteren.
Op het strandje waar we gingen zwemmen vond ik het vooral bezienswaardig dat er een boot was die te dicht naar het strand was gegaan, met man en macht en met een andere boot erbij moest er alles aan gedaan worden om hem weer los te trekken. De mensen die op die boot moesten stonden het eens aan te kijken, lijkt me ook geen lekker gevoel.
Wij bleven slapen op de boot, die had aangelegd in een van de vele drijvende vissersdorpjes die je hier vindt. Erg leuk.
De volgende dag zijn we naar Bai Tu bay gevaren, net zoiets als Halong bay maar dan zonder andere toeristen. Nou viel dat voor ons sowieso nogal mee hoor. We hebben daar weer gekayakt, door het dorpje heen en we zijn bij een tempel geweest.
Het waren een paar super dagen, relaxt, prachtige omgeving, helemaal leuk. En o ja, met het weer is het helemaal goed gekomen, we zijn alletwee lekker verkleurd!

• 08 Oktober 2012 - 17:46

Daniëlle :

Hi Irene,

Weer leuk om te lezen. Wij zijn zelf niet aan Noord Vietnam toe gekomen, maar we gaan er zeker nog een keer naar toe. En zo te lezen is het de moeite waard. Lekker genieten en lekker eten met stokjes, je wordt al handiger. We dachten dat gaan we thuis ook doen maar dat is met piepers toch even lastiger. Veel plezier en er komt nog veel meer moois.

• 08 Oktober 2012 - 19:06

Jolanda:

Wat weer een heerlijke avonturen.
    En wij hier maar tegen de wind in fietsen, boten schuren, werken, weekendje weg boeken, motortochtjes maken. Wat toch een toestandjes.
    Geniet nog lekker in het zo te lezen mooie Vietnam.
    liefs van Jo

• 08 Oktober 2012 - 19:17

Monica:

Computers zijn overal hetzelfde....ze doen toch niet wat ze moeten doen. Maar onder test zijn jullie reisavonturen goed te lezen hoor!
    Heerlijk genieten verder en nog niet aan de piepers in Holland denken...die komen snel genoeg weer op je bord terecht.
    Groetjes van een verkouden Monica vanuit een heerlijk nazomers Holland!

• 08 Oktober 2012 - 22:38

Ellis:

Geweldig, ik had je graag die kip zien villen. Geniet lekker en maak meer van deze leuke verhalen.