een paar dagen bussen - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Irene - WaarBenJij.nu een paar dagen bussen - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Irene - WaarBenJij.nu

een paar dagen bussen

Blijf op de hoogte en volg Irene

04 Oktober 2012 | Vietnam, Hanoi

Leuk om reacties te lezen, ga hier vooral mee door!
Gisteren en vandaag zijn we vooral echt aan t reizen geweest. Gister zijn we redelijk op tijd vertrokken vanuit t guesthouse waar de buurtbus voor de deur stopte. Dat is handig met betrekking tot rugzakken sjouwen! Deze bus bracht ons in een uurtje of twee naar een plaats verderop waar we aan de kant van de weg gingen wachten op een bus naar Cao Bang, er zouden er verschillende langs rijden. Ik zou net Conny met alle bagage op de foto zetten en ja hoor, daar kwam er al één aan sjezen. We werden zo met rugzakken en al naar binnen getrokken. Daar dacht ik, oeps, geen plaats. Nou, daar dachten de betrokken medewerkers anders over. Op de één of andere manier werd Con tussen al onze spullen en andermans bagage op een stoel gezet, nou, zij kon niet meer omvallen. Op dat moment zat ik nog achterstevoren op een soort plateau naast de chauffeur, een oudere dame die hier zat zat vrolijk tegen mij te keuvelen en bedoelde dat ik mijn schoenen uit moest doen en me om moest draaien. Zoiets had ik zelf ook wel bedacht alleen hield ik er wel rekening mee dat ik heel wat meer lijf heb dan de gemiddelde Vietnamees. Maar het lukte en er was ineens ook een rugleuninkje zodat ik niet achterover het gangpad in zou kukelen. Maar in de bochten moest ik toch een andere manier vinden om mijn evenwicht te bewaren. En er waren veel bochten, we reden in de bergen dus er was eigenlijk geen honderd meter rechtdoor! Best hilarisch allemaal. De oude vrouw naast mij was bar geïnteresseerd in mijn voeten en mijn enkelbandje, die wilde zij wel ruilen voor haar parelketting.
In Cao Bang zouden we enkele uren moeten wachten op de aansluiting was het verhaal maar toen we uit de bus stapten stond er net een bus die naar Lang Son zou gaan, hups, alles die bus in en daar gingen we weer.
In Lang Son hadden we net de tijd om een Boeddhistische grot te bekijken, wat ook zo'n beetje het enige is dat daar te zien is, en toen kreeg ik last van een acute hongerklop. Dat was ook zo, door de super aansluiting is de lunch er geheel bij ingeschoten. Dat wil zeggen, we hebben een pak biskwie leeggegeten.
Het restaurant waar we aten blonk nou niet direct uit door gezelligheid, het was een enorme vreetschuur waar wij met z'n tweetjes zaten te eten! Voor een foto moet je maar even op Conny d'r blog kijken (connyopreis).
Na een rustige start zijn we vanmorgen weer naar het busstation gegaan en deze keer hadden we een luxe touringcar naar Hai Phong. Dan wordt t snel een beetje saai, zo veel luxe ...
Deze stad is gezellig, hoewel we hier ook alleen maar op doorreis zijn, we hebben een biertje gedronken op een plein waar oudere dames aan t gymnastieken waren, kinderen aan t skaten en waar verder de halve stad langs kwam op de scooter of wandelen.
Morgen gaan we heel vroeg met de boot naar Cat Ba, om de Halong baai te zien, echt super veel zin in!

• 04 Oktober 2012 - 18:32

Diana:

Zo lastig (lees hilarisch) in plaatjes denken, jij met een schitterende parelketting om je nek maar een paar voeten armer.

• 04 Oktober 2012 - 18:41

Jessica:

Hey Ireen,

Wat een avonturen zeg ! Ik kan er wel plaatjes bij bedenken maar lees wel dat jij nog meer het binnenland in gaat. Bij Hanoi en verkeer zag ik het wel meteen voor me en hoorde al het getoeter haha.

Ben benieuwd wat je van Halong Bay vindt.

Geniet nog lekker !

Groetjes Jessica

• 04 Oktober 2012 - 19:01

Rob Hompe:

Nou irene ben benieuwd naar jouw volgende bericht, echt leuk om te lezen.

• 05 Oktober 2012 - 08:46

Jaap:

hoi Irene/
    ik lees dat jullie een fantastische reis hebben ga zo door.
    ik bewaar al je berichten dan hoef je thuis geen reis verslag meer te maken.
    groetjes jaap&geerie