Nog meer Venetië en op weg naar Napels. - Reisverslag uit Napels, Italië van Irene - WaarBenJij.nu Nog meer Venetië en op weg naar Napels. - Reisverslag uit Napels, Italië van Irene - WaarBenJij.nu

Nog meer Venetië en op weg naar Napels.

Blijf op de hoogte en volg Irene

03 Oktober 2020 | Italië, Napels

Vrijdag begon in de regen en de straten waren deels overstroomd. Dat zijn ze kennelijk wel gewend hier want als bij toverslag stonden er op strategische plekken vlonders opdat iedereen toch droge voeten kon houden. De souvenirhandel was plotsklaps uitgebreid met paraplu's, regenponcho's en schoendrooghouders.
Wij gingen voor wat binnenactiviteiten: een stadspaleis en een werkelijk fantastische boekwinkel! Wanden vol en stapels boeken uiteraard maar ook een gondel vol en badkuipen en tonnen! Er was op de patio een enorme stapel boeken geplaatst waar we op mochten klimmen voor de foto.
Heel origineel.
Het weer was inmiddels helemaal opgeknapt en we zijn gaan dwalen door de voormalige joodse wijk.
Zaterdag was het tijd om verder te gaan, met de hogesnelheidstrein naar Napels. Het was donker grijs pokkenweer toen we Venetië uitreden.
Vijfenhalf uur later was het eigenlijk nog steeds grijs maar dan wel een graadje of tien warmer.
Onderweg viel er weinig van het uitzicht te genieten omdat we voornamelijk door tunnels raasden.
De eerste indruk van Napels is niet bovenmatig positief: ons B&B bevindt zich niet ver van het station in toch wel best wel wat ik een achterbuurt zou noemen. Natuurlijk is het nú en gezellige volkswijk maar daar denk ik vanavond als die markt weg is vast anders over.
We hadden ook een piepklein verschil van mening met de huisbazin over de kamer dus we hebben besloten om morgenochtend al verder te gaan ipv van hieruit de omgeving te checken.
Wel is het natuurlijk weer goed gelukt om een terrasje met bier en wijn te vinden en later eentje met super pizza's; is ook zo, de pizza is van oorsprong Napolitaans.

• 03 Oktober 2020 - 21:07

Conny: