Paestum, Salerno en Rome, 2 reisdagen. - Reisverslag uit Rome, Italië van Irene - WaarBenJij.nu Paestum, Salerno en Rome, 2 reisdagen. - Reisverslag uit Rome, Italië van Irene - WaarBenJij.nu

Paestum, Salerno en Rome, 2 reisdagen.

Blijf op de hoogte en volg Irene

09 Oktober 2020 | Italië, Rome

Donderdag ging de ochtend op aan reizen; we hebben in bussen gezeten, treinen, een stuk lopen en, toen we een roteind moesten sjouwen met alle bagage, kregen we een lift van een oudere heer die dat kennelijk niet kon aanzien. We hebben het dankbaar geaccepteerd.
We hebben snel onze spullen gedumpt in de B&B die zichzelf afficheerde als helemaal corona proof. Tis ook werkelijk brandschoon en alle spulletjes die we mogelijk zouden kunnen gebruiken zijn steriel ingepakt.
Wij gingen gauw naar Paestum om drie Griekse tempels te checken. Afgezien van die tempels was er nog van alles te zien. Met de audioguide hebben we dik twee uur rond gesjouwd, helemaal in onze nopjes.
's Avonds hebben we in een lokaal tentje gegeten, verder was er niets open. De limoncello stroomde rijkelijk.
Vrijdag reisden we verder, nou ja, eigenlijk terug. We gingen naar Rome maar besloten op het laatste moment om in Salerno uit te stappen en daar even te kijken. Rugzakken op het station gedumpt en de stad in. We hadden van verschillende kanten gehoord dat dit een super leuke stad zou zijn. Het was ook wel even leuk: de oude, typisch Italiaanse straatjes, een virtuele tentoonstelling over de geschiedenis van medische studies. Dat leek ons wel wat. Dat was niets, echt gewoon alleen een paar video's enonverstaanbare toelichting. En de kathedraal bekeken.
We waren heus ruim op tijd op het station maar de ticketautomaat was stuk. En we hadden vertraging waardoor de aansluiting in de knel kwam maar ... gelukt!

• 09 Oktober 2020 - 21:12

Conny:

En met zoveel afwisseling raakt het ervaren van de tijd een tikkie in de war. Maar het was leuk, met prachtig weer.