Kalkterrassen en de Tiger Leaping Gorge - Reisverslag uit Lijiang, China van Irene - WaarBenJij.nu Kalkterrassen en de Tiger Leaping Gorge - Reisverslag uit Lijiang, China van Irene - WaarBenJij.nu

Kalkterrassen en de Tiger Leaping Gorge

Blijf op de hoogte en volg Irene

07 November 2017 | China, Lijiang

We zaten weer de hele ochtend in de bus maar het was een mooie tocht door een prachtige bergachtige omgeving. Het begon koud maar de zon scheen en het werd al snel lekker achter het raam.
In Baishui Tai stond een vrouw die ons vroeg: 'sleep' en 'bus tomorow'? Laten dat nou net de dingen zijn die wij weer eens niet geregeld hadden ...
De kamer was achenebbisj maar het was maar voor één nacht dus hoppa.
We zijn deze hele exercitie gestart vanwege de kalksteenterrassen en daar liepen we meteen na de heerlijke lunch naartoe. Het was om de hoek en het was prachtig. We hadden inmiddels geweldig weer, strak blauwe lucht en een lekker warm zonnetje. Dat is zo mooi voor de foto's, echt top.
De volgende dag gingen we 'wandelen' in The Tiger Leaping Gorge. Het eerste stuk ging vrij eenvoudig naar beneden, het was toen best nog fris en alles was mooi dus ik liep te stuiteren op de smalle en steile paadjes. Die paadjes werden allengs smaller en steiler en toen we weer omhoog moesten was daar de ladder! We wisten dat ie komen zou en we moesten beslissen of we deze weg omhoog aan durfden  ... met knikkende knieën en andere onderdelen deden we het toch maar. Dapper, ja. Zwaar, ja.  En niet heel verstandig: 20 meter loodrecht omhoog. Aangezien het ook nog eens bloedheet was geworden was het eigenlijk veel te zwaar maar enfin we hebben het gedaan en zijn er stiekem een beetje trots op.
Nog een nachtje in Lijiang en daarna vooral veel bussen en treinen.