Veel busreizen - Reisverslag uit Leshan, China van Irene - WaarBenJij.nu Veel busreizen - Reisverslag uit Leshan, China van Irene - WaarBenJij.nu

Veel busreizen

Blijf op de hoogte en volg Irene

20 Oktober 2017 | China, Leshan

We gaan Chengdu verlaten,  we hebben verschillende mogelijkheden de revue laten passeren en besloten om met de trein te gaan.
We waren ruim op tijd op het station en het kaartjes kopen bleek niet moeilijk maar wel omslachtig. Daarnaast zijn er, net als bij de metro, steeds tassencheckscans dus het loont zeker de moeite om op tijd aanwezig te zijn.
De trein was geen boemel als in vaak stoppen maar hij reed gewoon erg langzaam.
Rond half vijf waren we in Yibin. We zijn in een veel te duur, super de luxe hotel beland, wat een verschil met anders.
We aten wel heel lokaal: een vegetarische Chinese fondue.  Helemaal leuk. En lekker ook nog.
Heerlijk geslapen in ons paleisje en flink gebunkerd van het eindeloze ontbijtbuffet.
We namen een taxi naar een busstation, daar vond men dat we, met een stadsbus, naar een ander busstation moesten. Oké, wij met bus 39 die kant op. Zo'n  anderhalf uur later werden we gemaand uit te stappen. We vonden ons zelf terug op een kruispunt in the middle of nowhere en dus niet bij een station  ... wat nu?
Ik meende dat wij misschien hier linksaf moesten  (en de bus ging rechts) en probeerde de karakters op het verkeersbord te vergelijken met die in mijn boek. Conny probeerde het te vragen aan voorbijgangers. Ongeveer tegelijkertijd kwamen we tot dezelfde conclusie: afslaan en dan maar liften. Net toen we de hoek om waren kwam er echter een bus die ons wel mee wilde nemen. Ook hier voelde uiteindelijk de hele bus zich verantwoordelijk voor onze gang van zaken en werden we op tijd gesommeerd uit te stappen. Met een zeer traag rijdende buurtbus vervolgden we onze weg, nu naar het busstation van Changning. En daar vonden we een bus naar de Bamboo Sea, precies waar we zijn wilden  ...