Tokyo deel 1 - Reisverslag uit Tokio, Japan van Irene - WaarBenJij.nu Tokyo deel 1 - Reisverslag uit Tokio, Japan van Irene - WaarBenJij.nu

Tokyo deel 1

Blijf op de hoogte en volg Irene

07 Oktober 2016 | Japan, Tokio

Wat een stad! Wat een drukte! En toch relaxt. Een van onze laatste avonturen met de groep is naar de vismarkt en we gaan met de metro. Ik had wel eens op de tv gezien dat dat hier soms zo  onmogelijk druk is tijdens de spits  dat mensen letterlijk  in de metro worden gepropt. Ik zal het je vertellen: het is echt waar! Ik heb het zelf gezien. En nog mooier: we gingen er zelf ook in. We werden niet gepropt maar veel scheelde dat niet. Barstensvol dus en toch bij de volgende halte toen er een aantal mensen uit moesten gingen degenen die voor hen stonden er uit wachten tot iedereen er uit was en toen rustig er weer in. Daarna konden er weer nieuwe mensen bij die op het perron stonden te wachten. Netjes op hun beurt stonden te wachten bedoel ik. Gek genoeg stond niemand te dringen.
Van de vismarkt heb ik weinig mee gekregen behalve een super verse sushi: echt aan de rauwe vis met zeewier.
Hierna hebben we afscheid van de groep genomen en zijn we naar het National Museum geweest. Ik vond het erg interessant en mooi.
De zoektocht naar ons eigen appartement verliep in eerste instantie voorspoedig: we vonden alle benodigde metro's en treinen meteen. We zitten in een suburb vrij ver van het centrum maar dat is toch goed bereikbaar. Het laatste stukje moesten we lopen en dat ging eerst verkeerd.
Het appartement is vrij nieuw en van de meeste gemakken voorzien.
Ook op wc gebied. Dat was ook al zo'n vooroordeel dat blijkt te kloppen: wc's met mogelijkheden! Van verwarmde brillen tot diverse sproei-opties en ingebouwde handenwas snufjes: het is er allemaal.  En dat niet alleen op onze 'eigen' toiletten maar ook op de openbare exemplaren. Dat is zo geweldig: op heel veel plaatsen zijn toiletten en ze zijn brandschoon, allemaal. De openbare zijn vaak ook voorzien van een kinderstoel waar het kind geparkeerd kan als ma haar behoefte doet.

• 07 Oktober 2016 - 14:23

Conny:

En bij gebrek aan een kind past er ook een tas in. Maar op openbaar toilet gebied heeft Nederland nog wat te leren. Want niet alleen schoon, maar ook nog gratis.

• 10 Oktober 2016 - 13:05

Jolanda :

Heel veel plezier jullie laatste week zo lekker samen
    ben nu al benieuwd naar de foto's.