Rustig aan doen, een drumband en een dag reizen - Reisverslag uit Bajawa, Indonesië van Irene - WaarBenJij.nu Rustig aan doen, een drumband en een dag reizen - Reisverslag uit Bajawa, Indonesië van Irene - WaarBenJij.nu

Rustig aan doen, een drumband en een dag reizen

Blijf op de hoogte en volg Irene

26 September 2015 | Indonesië, Bajawa

Vandaag moest een rustige dag worden, geen wekker en lekker tutten op de kamer. Echter de zoektocht naar ontbijt werd een wandeling van drie kwartier ... tsja, wij willen niet al te toeristisch en dan loop je het risico dat het gemiddelde ontbijt een soort rijsttafel is. En dat trek ik niet.
We vonden een restaurantje hoor en ze hadden bananen pannenkoek ... die was twee centimeter dik en dus niet gaar. Tsja, wij willen niet al te toeristisch ...
We zijn met de bus naar 'blue pebble beach ' gegaan een stand met blauwe kiezels uiteraard. Geen strand om te zwemmen maar bijzonder om te zien.
Later in onze kamer horen we een kabaal van je welste er kwam een drumband voorbij en majorettes en heel veel groepen kinderen en jongeren. Weer een drumband ...alles vooraf gegaan en afgesloten door politie met gillende sirenes.
De kinderen die ons zagen staan vergaten onmiddellijk in de maat te lopen en zwaaiden naar ons. Het was ontzettend leuk om te zien. Ik had het idee dat er groepen waren uit heel Indonesië en later bleek dat te kloppen: de eenheid van het land werd gevierd.
Toen wij naar het strand liepen om daar een biertje te drinken waren de kinderen met klaar en zij vonden het allemaal een uitstekende gelegenheid om met ons op de foto te gaan. De zonsondergang hebben we gemist.
Vrijdag zijn we met het openbaar vervoer naar Riung gereisd. Dat was weer een ouderwets avontuur ... lekker op gepropt in oude vehikels, stoppen bij iedere boom en weer heel wat bekijks, heel veel toeristen reizen kennelijk niet met de bus. We hadden ook de vreselijkste verhalen gelezen over de staat van de weg. Dat kwam pas uit op het laatste stuk, flinke gaten in het wegdek en haarspeldbochten ...
O, trouwens, het weer is hier helemaal naar mijn zin Eus!

• 27 September 2015 - 16:37

J.croes:

hoi Irene,
    Dat heeft mij nou altijd al het einde geleken s,morgens een lekkere dikke bananen pannenkoek.
    Als ik zo je verslagen lees vermaken jullie weer uitstekend saampjes.Ga vooral zo door en nog heel veel
    moois de komende dagen.
    groetjes jaap&geerie

• 27 September 2015 - 17:04

Ans:

Hallo globetrotter!

Net terug uit het Griekse land, maar als ik je verslagen lees, doe ik de koffer niet naar "zolder", heerlijke landen om door te reizen. Ik geniet weer van alle belevenissen die jullie soms op je afroepen en beleven, gewoon zo doorgaan!
    Groetjes Ans.

• 27 September 2015 - 17:34

Eugenie:

Hoi Irene,
    Je moet er wat voor over hebben om een "normaal" ontbijtje te kunnen verorberen. Misschien toch maar overgaan op een rijsttafel ontbijt?! :)
    Leuk om de avonturen van een afstand mee te kunnen lezen!

Geniet ze op je/jullie verdere avontuur!

groetjes, Eus