Weekendje aan zee. - Reisverslag uit Monterrico, Guatemala van Irene - WaarBenJij.nu Weekendje aan zee. - Reisverslag uit Monterrico, Guatemala van Irene - WaarBenJij.nu

Weekendje aan zee.

Blijf op de hoogte en volg Irene

16 November 2014 | Guatemala, Monterrico

De wekker ging al om kwart over zeven omdat we al op tijd zouden vertrekken naar Monterrico, een dorp aan de Stille Oceaan. Het is maar een paar uur rijden en tegen lunchtijd zitten wij op het terras in de hitte, de wind is warm als een föhn af en toe, heerlijk.
Het dorp is maar één of twee straten die voor het grootste deel zijn gevuld met winkeltjes en restaurantjes. Ons hotel ligt aan het strand maar zo te zien kunnen we niet in zee zwemmen. Gelukkig hebben we ook een zwembad dus kunnen we daar afkoelen. Ha ha, het lijkt wel vakantie.
Na zonsondergang gingen we iets verderop kijken hoe en teil baby-zee-schildpadjes werd losgelaten en naar zee rende. Heel klein, heel schattig en erg zwart, net als het zand waar ze op lopen.
De volgende ochtend ging de wekker nog vroeger: om kwart voor vijf opstaan ... tsja, we wilden graag in alle vroegte een boottochtje maken door het mangrove moeras, en dat moet kennelijk bij zonsopgang. Ondanks dat het erg kort was was het prachtig. De mangrove bomen, het licht en op de achtergrond de vier vulkanen! De gids sprak alleen Spaans maar ik kon het in grote lijnen wel volgen, dat viel me zat mee want er is niet zo veel terecht gekomen van mijn plannen van tevoren om flink te studeren op mijn Spaans.
Tot vier uur die middag hebben we vooral vakantie gevierd: happie eten, slokje drinken, rond hangen in de zon, rond hangen in de schaduw, met een bal rommelen in het zwembad ... kan best.
Deze keer hadden we een busje waarvan alles nog functioneerde, vooral de airco. Ik zal wel nooit begrijpen wat nou precies het voordeel is van een Arctische luchtstroom langs één kant van je lijf. Aan de andere kant brand de zon door het raampje ... maar ja ik zat dus half in mijn fleece gewikkeld. Ik heb het zo weten te wurmen dat mijn hersenvocht niet bevroren is en heb ternauwernood een oorontsteking weten te voorkomen dus ik ben helemaal heel weer in Antigua gearriveerd (Conny had het niet koud, die zat voorin, zonder airco).
We hadden niet zo veel trek en hebben alleen maar een broodje gegeten maar onderweg kwamen we de crêperie tegen die al die dagen naar ons heeft gelonkt. Met ook nog een crêpe in mijn buik ben ik op bed gaan liggen als een boa constrictor die net een varken op gevreten heeft.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Actief sinds 23 Jan. 2011
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 77736

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2023 - 11 November 2023

Zuid Amerika 2023

04 Oktober 2022 - 04 November 2022

Europa 2022, Griekenland.

15 September 2021 - 23 Oktober 2021

Europa 2021, naar Spanje

22 September 2020 - 20 Oktober 2020

Europa 2020, naar Italië

16 Oktober 2019 - 20 November 2019

Brazilië en Argentinië

18 Maart 2018 - 15 April 2018

Hola Colombia

16 Oktober 2017 - 11 November 2017

China

16 September 2016 - 13 Oktober 2016

Van hier tot Tokyo

20 September 2015 - 17 Oktober 2015

Indonesië: Nusa Tengara en Bali

05 November 2014 - 04 December 2014

Midden Amerika

17 September 2013 - 17 Oktober 2013

Birma/Myanmar

26 September 2012 - 25 Oktober 2012

Vietnam

15 Oktober 2011 - 06 November 2011

rajasthan en gujarat

Landen bezocht: