vanuit Gujarat - Reisverslag uit Ahmedabad, India van Irene - WaarBenJij.nu vanuit Gujarat - Reisverslag uit Ahmedabad, India van Irene - WaarBenJij.nu

vanuit Gujarat

Door: ireneopreis

Blijf op de hoogte en volg Irene

25 Oktober 2011 | India, Ahmedabad

daar was ik weer! Vanaf Jaipur zijn we naar Nimaj gereisd, een klein plaatsje dat in geen enkele reisgids genoemd wordt. Dat heeft een reden, er is ook niet veel te beleven, wij waren daar eigenlijk alleen maar vanwege de locatie: we sliepen in een voormalig paleis, een cultureel erfgoed. Allemaal erg luxe en ouderwets, grappig hoor.
Onze volgende locatie was Kumbalgarh, onderweg daar heen hebben we een reuze wandeling gemaakt. Vier uur zou het zijn. Nou het waren er flink meer en het was geen wandelen ook, klimmen, klauteren en canyoning, dat was het. Maar super mooi. We kwamen uiteindelijk bij een tempel terecht waar nog nooit westerse toeristen waren geweest. Nou als je er zoveel moeite voor moet doen om er te komen dan zullen er ook niet veel meer komen ook denk ik. Want ik dacht dat dat het einde van de wandeling zou zijn. Jammer. Om er weg te komen moesten we eerst een berg op, er kwam geen einde aan. En het werd me daar toch warm, echt ik zat er even flink doorheen. Het was allemaal beslist de moeite waard hoor maar het was ongelofelijk zwaar.
De volgende ochtend konden we weer gaan klimmen, we gingen het fort van Kumbalgarh bekijken, een enorm ding.
We zijn toen verder gereisd naar Udaipur, daar bleven we een paar nachten en daan is dan ook weer het nodige te beleven. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet heel cultureel gedaan heb, ik heb voornamelijk door de bazars gesjouwd en rommeltjes gekocht. Onze reisbegeleider komt uit deze buurt en de tweede avonds zijn we in zijn dorp geweest, we waren bij zijn ouders op visite. Ik heb van zijn zus een mooie hennaschildering op mijn hand en we werden allemaal in een sari gehesen, zo funny, daar ben ik natuurlijk veel te lomp voor maar toch lachen. Omdat het bijna Divali is (lichtjesfeest van de hindoes) werd er ook maar vast vuurwerk afgestoken voor ons. Helemaal leuk maar het is hier duidelijk minder gereguleerd dan bij ons dus ik vond het wel een beetje eng allemaal.
Vandaag zijn we naar Ahmedabad gereden, onderweg hadden we panne met de bus dus we waren wat laat. We hebben evengoed nog kans gezien met een riksja naar 'stepwells' te gaan, hele oude trapbronnen, dat had ik nog nooit gezien dus ik was wel nieuwsgierig.
Vanavond zijn we nog even over de markt hier gelopen, tsjonge jonge, wat weer een echte Indiachaos. Helemaal leuk. Er komen hier overduidelijk meestal geen westerse toeristen zodat wel maximaal bekijks hadden, echt zo maf, iedereen wil met ons op de foto, ik lach me slap, iedere keer weer.
De komende dagen komen we in gebied waar helemaal geen internet verbinding mogelijk is maar daarna zal ik het weer proberen (als ik het niet te druk heb, ik zie mijn hotelkamer alleen maar om te slapen, de rest van de dag ben ik aldoor in de weer).
Bedankt trouwens voor de reacties, leuk om te zien dat jullie dit lezen, heel veel groetjes van Irene.
O, btw, ik ga niet de typefouten checken, dus als er erg rare dingen staan ... jammer

  • 25 Oktober 2011 - 16:47

    Jolanda:

    Heerlijk om weer even wat van je te lezen en te horen dat je je berengoed vermaakt.
    Nog heel veel plezier en lekker blijven genieten.
    Dikke kus van Jol

  • 25 Oktober 2011 - 17:28

    Conny Verdult:

    Hoi irene ik zag je berichtje bij mi enj heb maar even een tegen bezoekje gebracht. niet zo n watje zijn he,lekker lopen. knallen ze bij jullie ook zo voor Diwali?geniet nog ff verder.

  • 25 Oktober 2011 - 18:24

    Diana:

    Ik zie het toch wel voor me, jij in een sari, ari!

    Leuk verslag! Nog heel veel plezier! x

  • 26 Oktober 2011 - 12:32

    Sanny:

    mooi man. Wat een belevenissen. Genieten dus. Ondanks je zware tocht. Maar ik kan me zo voorstellen dat als je daar eenmaal bent je jezelf wel een schouderklopje hebt gegeven. Stoere meid hoor. Nog heel veel plezier.

  • 26 Oktober 2011 - 12:32

    Sanny:

    mooi man. Wat een belevenissen. Genieten dus. Ondanks je zware tocht. Maar ik kan me zo voorstellen dat als je daar eenmaal bent je jezelf wel een schouderklopje hebt gegeven. Stoere meid hoor. Nog heel veel plezier.

  • 30 Oktober 2011 - 08:39

    Annemarie:

    Jaja, wat een wereldvrouw. Barre tochten, heftig maar ik ben stinkend jaloers....

  • 30 Oktober 2011 - 12:08

    Ans:

    Hoi Irene, het leest alweer reuze spannend, stoer wijffie ben je toch hoor.
    Ga zo door en we kijken uit naar je volgende berigie, doeidoei vanuit Blokker van Engel en Ans.

  • 01 November 2011 - 21:52

    Ans:

    Hoi Irene, de plaatsen waar je het over hebt, zoals, Udaipur, heb ik even gegoogeld, wat ziet het er prachtig uit, helemaal niet het India wat wij hier op tv zien, luxe en prachtige gebouwen, we snappen dat je daar dik zit te genieten!
    groeten vanuit Blokker, Ans.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Ahmedabad

rajasthan en gujarat

Recente Reisverslagen:

06 November 2011

weer thuis

02 November 2011

vanuit bhuj, gujarat

25 Oktober 2011

vanuit Gujarat

20 Oktober 2011

daar ben ik dan

20 Oktober 2011

daar ben ik dan
Irene

Actief sinds 23 Jan. 2011
Verslag gelezen: 572
Totaal aantal bezoekers 77777

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2023 - 11 November 2023

Zuid Amerika 2023

04 Oktober 2022 - 04 November 2022

Europa 2022, Griekenland.

15 September 2021 - 23 Oktober 2021

Europa 2021, naar Spanje

22 September 2020 - 20 Oktober 2020

Europa 2020, naar Italië

16 Oktober 2019 - 20 November 2019

Brazilië en Argentinië

18 Maart 2018 - 15 April 2018

Hola Colombia

16 Oktober 2017 - 11 November 2017

China

16 September 2016 - 13 Oktober 2016

Van hier tot Tokyo

20 September 2015 - 17 Oktober 2015

Indonesië: Nusa Tengara en Bali

05 November 2014 - 04 December 2014

Midden Amerika

17 September 2013 - 17 Oktober 2013

Birma/Myanmar

26 September 2012 - 25 Oktober 2012

Vietnam

15 Oktober 2011 - 06 November 2011

rajasthan en gujarat

Landen bezocht: